Friday, December 11, 2009

minggu ni baru aku rasa relaks skit sebab tak perlu g sekolah. baru merasa sebenar2 cuti. hari isnin jer g sekolah. selain wat keje rumah, keje lain aku ialah surf tenet. jadi cam gian plak. kalau sehari tak ngadap tenet memang tak sah. dalam dok ngadap2 tu, ntah macam mana leh timbul idea nak g melancong obersea. terpengaruh sebenarnya baca pengalaman orang lain. best la plak walau terpaksa melabur duit skit. memula plan nak g oz. tapi, bila check currency derang, mak aiii punya la tinggi. AUD1~RM3.13 camtu. adeh... last year baru 2 lebih. tahun ni agaknya MYR jatuh teruk kot. tu pasal jadik camni. last2, bincang dgn hb, dia suggest gi HK dulu la. tunggu currency oz ok dulu baru g sana. bkn apa, rugi banyak tu...

then, keje aku pastu ialah kuar masuk air asia nyer website la. cari tiket murah ke HK. maklum la, aku kan budget traveller. tak kisah la naik AA pun. bkn lama sangat. 4 jam jer dah sampai HK dari LCCT. tup..tup.. 8 dec. hari tu, aku tengok tiket KL-Macau-KL. murah beb. pegi balik tiket saja RM108/person. pegi RM54, balik RM54. pe lagi terus aku ngap jer la. total aku kena bayar RM914 (all in-tax, meal, luggage, shuttle bas pergi n balik KL Central-LCCT, insurans, seat, pek keselesaan, convinience fee) utk 3 orang return. Macau tak jauh dari HK. naik boat lebih kurang 1 jam dah sampai. boat dia lak 30 minit sekali. tambang lebih kurang RM77/person untuk 1 way.

flight aku bulan jun 2010. lambat lagi sehhh.. pegi 11/06/2010 ~ 18/06/2010. jadi aku budget sumer kos RM6k jer termasuk shopping. hehehe...dah nama pon pompuan kan, mana leh lari dari terapi nih. lagi plak, kat sana derang cakap brg2 murah banyak dari sini. aku plan nak g Shenzen 1 nite. kat sana pun syurga sopping gak. hiksss... abes la duit haku camnih. oleh itu, from today aku memang kena jimat belanja kat sini. simpan duit utk g macau-HK-Shenzen. moga2 Allah izinkan dan permudahkan segala urusan seperti yang dirancang. Aminnnnn......

ni gambar baihaqi tengah chewiiii melayan ben10. sampai tak mo makan nasik... pe la..hehehe...beli tiruan punya jer. beli yg mahal pun xguna, nanti sekali dia lambung menatang tu, nangis bapaknyerrr... ehehe...

No comments: