Wednesday, June 1, 2011

Cuti sekolah kembali...

Sememangnya bila bergelar pendidik, mmg inilah saat yang ditunggu2. nak lepaskan lelah, nak rehat, nak buat tu, nak buat ni...semua nak buat time ni... minggu pertama cam biasa, ada kelas tambahan. hari selasa baru ni, aku buat kelas utk bebudak aku, nak buat kerja kursus la kononnya. semangat bukan main g sekolah. tup...tup..yang hadir cuma 5 orang. adoiii...frust aku. 

Pagi tadi ada jugak kelas tambahan, tapi kelas lain pulak. kehadiran boleh tahan. ada la 20 org lebih yang hadir. sesi 2 jam saja. buat ulangkaji soalan format peperiksaan. ngeri aku membayangkan kerja yang menanti sebaik saja cuti sekolah tamat. semua kerja dok menunggu, termasuklah sukan tahunan sekolah. fenin...fenin....soalan exam tak bertanda lagi.erkkk...bila nak buat tu. jumaat dah nak chiow balik kg. rindunyaaa kg aku. 

jap tadi aku buka fb member ofis. dia letak gambar dia & 2 kawannya...konvo master di UiTM shah alam...cemburu aku...huhuhu...patutnya ada 4 org, aku lah lagi sorang tu. kami sama2 register master tu waktu aku keje opis dulu. konon bila posting kat sekolah, aku nak buat jugak la part time. but, too bad.. pengetua waktu tu very close minded, tak benarkan. sedih sgt.... bila tengok diorang dah dapat master, aku laaaaagi sedih.. jeles, cemburu...semua ada. anyway, tahniah untuk diorg. dah selesai  1 misi. 

aku pulak, ntah bila dpt genggam master nih. sekrg ni dok planning nak tambah baby plak. nak tunggu sah jawatan. nak buat master pun xde geng. kena survive lone ranger lah nmpk gayanya. last week tengok upsi ada kuar iklan master. gediks je rasa nak mohon. tp kena sabar dulu. tunggu sah jawatan sbb aku nak buat full time. moga dpermudahkan laluan. Aminnnn...

No comments: