Friday, November 4, 2011

Bandung - Day 3 Part 1

29/10/11

Hari ni kami jalan-jalan kat area factory outlet. Pepagi bekfes kat hotel .Menunya mee goreng (sebenarnya megi goreng) dan nasi goreng. Sedap!!. Kat dapur patradisa tu, aku jumpa 1 family husband & wife dari putrajaya. Sempat borak sakan dengan diorang pagi tu..hahah...si isterinya pun cikgu. cikgu kan suka cakap...kata si isteri ni, anaknya keje pilot kat air Asia X. Tu pasal derang selalu gak travel sebab dapat tix murah. Bayar puluh ringgit je sorang untuk return trip ke bandung. Then, once a year dapat free voucher untuk ke mana2 destinasi pilihan... uwaaaa!! aku jeles...jeles... tak pe la kan, dah rezeki diorang. 
Part yang paling best, tengah2 bekfes aku terjumpa kawan sekolah aka cikgu aka rakan sekerja aku dari sekolah yang sama dengan aku, juga bercuti kat sini, dan stay hotel yang sama!! huhuhuh... what a coincidence.. punya luas bumi Allah boleh jumpa kat sini, hotel yang sama lak tu...kelakar gak bila di kenang...

Tu diaaa... punya la panjang intro aku... pas bekfes, kami g tepi jalan tunggu teksi. Nampak je teksi burung biru tu terus aku melambai-lambai. pe lagi, kami nak naik arrr... Mula-mula ingat nak g Toko 3, tapi lewat plak buka. pukul 10 baru diorg buka. Jadinya, kami terus turun kat Jalan Riau. Teksi tu benti depan Summit. Awal lagi waktu tu, Summit pun belum buka. So, kami lepak2 dan ambik gambar kat situ. Pasang tripod, ambik gambar 1 keluarga...

 
Sambil tunggu Summit dibuka, pe kata snap gambar dulu


Selalu nampak orang jual ais krim durian kat Bandung ni


Kat memana pun ada penjual-penjual ni
Lebih kurang pukul 9 kot tak salah aku, Summit dibuka, kami masuk lah. Ada a few family jugak dari Mesia yang masuk sama dengan kami. Seriously, kami tak boleh nak shopping sangat. Sebab ada satu tu seksyen barang mainan. anak aku memang melekat kat situ. kejap dia pegang tu, kejap pegang ni.. adehhhh....pening aku...FYI, mainan kat sini mahal. kalau kat mesia boleh beli RM2-3 je yang made in china tu, kat sini sampai RM7-8. rugi sungguh kalau beli.

Habis summit, kami g plak heritage. Banyak choices skit compared to Summit. FO kat sini dekat-dekat. sebelah menyebelah je pun. Kalau korang pegi Jalan Riau ni, depan summit ada FO Formen, Terminal Tas. Sebelah tu Heritage dan Cascade. Sape yang nak shopping sini, boleh stay kat Grand Serela, walking distance je dengan FO nih. 




Terminal Tas

Grand Serela Hotel

 Suasana di  jalan riau



Kita ke Toko 3 plak lepas ni... bersambung...

No comments: