Thursday, February 12, 2009

sebenarnya u oulssss...aku tak tau nak update apa. habis-habis sangat wat masa ni banyak citer pasal sekolah la...semalam aku ada latihan rumah sukan. pukul 2.30 dah mula. so, aku sebagai guru yang patuh dan taat pun turun. tapi, malangnya bebudak ada la beberapa puluh orang daripada keseluruhan dekat2 200. disebabkan oleh pengetua yang super bengap ni, maka cikgu2 yang ramai2 turun, hampir berbelas orang cuma dok berlonggok kat padang sambil bergossip. orang2 ittew termasuklah aku, occayyyy!! masalahnya, aku memang tak tau nak wat apa sebab untuk perhati budak2 yang cuma sejemput jumlahnya itu, 2-3 orang guru dah memadai. dulu, sebelum pengetua ngok ngek ni masuk sekolah ni, guru2 wat giliran. means takde la kerap sangat guru2 kena turun padang. masa yang ada boleh guna wat kejer lain yang bertimbun2 cam kain baju busuk kayaknya.... very tidak efisyen...

kat padang aku bergosip dengan kak ros. dia guru pendidikan khas. banyak rupanya kisah pengetua ngok ngek ni yang aku tak tau. bila aku dengar menda2 camtu, hipotesis aku ialah: pengetua ni cam psiko and gila kuasa gittewwww... kena g rawatan psikiatri. kalau biar, nanti kena masuk tanjung rambutan....hahaha...ampun tok ketua, patik mengata..... hahaha..... kalau dia baca blog ni, aku laaaaaagi suka. u're most welcome tok ketua ngok ngek.... dari citer kak ros, rupanya si pengetua disingkirkan dari sekolah lama sebab semua guru dan parents tak suka...occay... diulangi tak suka atau dalam erti kata lain benci sama dia disebabkan kebodohan dalam mentadbir sekolah. bikin semua orang sengsara termasuklah PK pentadbiran dan PK HEM.

alaaaaa....benci la kan...bila tulis blog ni jer, mesti dok citer pasal si ngok ngek ittew....tak pe, kita stop di situ ek...

hari ni aku bz teramat kat sekolah. pegang kelas tingkatan 5, mak datok... banyak betul kejer... biasa bila balik rumah, badan aku flat habis. maklumla, penat fizikal n mental. ke hulu hilir berjalan, naik turun tangga lagi... ponat wehhhh.... kelas aku hari ni 5 waktu. 1 waktu pend sivik, 2 waktu math dan 2 waktu lagi ict. aku paling minat ngajar ict. itu option aku, tp the best part sebab student tak ramai, 14 orang jer... aku sukaaaa!!!! yehaaa!!! tak yah la aku nak melalak cam cikgu sekolah tadika. tapi, kelas matematik, ya ampunnnnn.... lepas kuar dari kelas tu, aku rasa penat sungguh. habis segala tenaga aku dikerahkan untuk ajar dan control budak2 dlm kelas tu... perangai sorang-sorang cam bebudak tadika. sabo je laaa....
kasut yang aku dok guna g ngajar dah patah tapak dia. 1st time dalam hidup aku, kasut terbelah tengah. hheheh...banyak sangat jalan kot... nak kena beli kasut baru la tu. pe lagi kan?

citer adik

ekceli aku nak upload gambar birthday si baihaqi. alaaaa...celebrate kat rumah je. just 3 of us. aku, hb n baihaqi.

kek birthday si kecik....


wat per tu? potong kek ke? nampak roti dalam pinggan tu? i wat sendiri tauuuu!!

bila aku mula ngajar ni, aku hantar adik ke nursery pkl 6.30 pagi. siaaannn anak mama. pepagi buta dah kena kejut, kena tinggal dengan orang. balik pulak pkl 5.30. 11 jam adik kat nursery tu. tapi, Alhamdulillah, baihaqi memang tak banyak ragam. pendek kata, aku tak la terlalu risau bila dia kena tinggal kat orang walau pun dalam hati sedih sesangat. ye la, mana ada ibu dalam dunia ni yang tak sedih kan. rasa tak puas bersama dengan dia. malam-malam dia tido awal. mungkin letih sangat kot main dengan kawan-kawan. aku pun kerap bawa balik kejer kat rumah. sebab terlalu banyak kejer. tak terkejar rasanya. so, aku tak boleh nak layan dia atau main-main dengan dia.... sedih sangat...hari sabtu pulak, aku kena g sekolah. bulan ni, 4 minggu berturut-turut aku kena ke sekolah. memang keje 6 hari seminggu. so, masa dengan baihaqi aku rasa sangat terhad. kadang-kadang aku rasa rindu kat dia, walaupun dia ada depan mata aku. nanti sedar tak sedar, dia dah besar. akan tinggalkan aku. huwaaaaa.....sedihnyerrrr...





1 comment:

gdah said...

thanks for the feedback..please come again