Thursday, April 30, 2009

Heppi birthday hb

Khusus untuk suami tersayang, mama wish you



Hari Ahad, 26 April, aku celebrate birthday hb. Plan asal nak try Restoran Cheng Ho kat wangsa maju. tapi, jenuh pusing area situ cari, tak jumpa. Carefour pun tak nampak batang hidung. At last, patah balik. Kami makan kat kedai biasa je. Kat situ pun not bad. Pilihan lauk-pauk untuk makan t/hari banyak sangat. Sampai tak tahu nak pilih. At last, aku ambik ulam, sambal belacan, ikan cencaru sumbat sumbat, cabai kicap, kari daging, sup tulang dan perut. 3 jenis air, sirap, fresh orange n laici. Nama kedai aku tak ingat, penuh satu meja hanya aku n hb jer makan. hehehe...tamak plak rasa. Hb siap tapau mee kari lagi. harga mee kari mahal sangat, rasa biasa jer. Satu bungkus RM5.90.

Waktu aku tengah cedok lauk tu, adala anak yatim lalu. dia jual bam untuk maahad tahfiz di kedah. So, hb terus derma sekali. Kata hb, "naper kita tak jumpa restoran Cheng Ho tu? Mungkin sebenarnya rezeki anak yatim tu kot. Sebab tu kita makan kat sini. So, kita boleh derma kat dia". Ermmm... betul gak apa yg hb cakap. Kalau makan kat Restoran Cheng Ho, mana anak yatim berani masuk. Sambil makan tu, aku nampak beberapa lelaki dalam lingkungan umur 40-an menjual keropok. Berpanas untuk cari pelanggan. Kesian aku tengok. Mesti letih berniaga macam tu. Nak dapat sorang customer pun seksa. Syukur pada allah kerana aku tak lah susah begitu mencari rezeki. Aku harap, birthday hb tahun ni mendapat keberkatan dari Ilahi.

Keletah Syafiq Baihaqi

Pictures can tell thousand words.... sibuk suruh mama "Kapai" telekung sembahyang.. awak tu lelaki..ahaks....comel sungguh...

Lastly untuk semua pekerja di Malaysia and all over the world

No comments: