Friday, July 9, 2010

HK MFM - Day 7

Pepagi aku kuar meronda TST sampai ke Harbour City. Tak puas hati sebab masih blm jumpa stroller. Besides, aku nak snap few pics gedung2 membeli belah. jln punya jln, aku sampai ke Harbour City. So, aku g Ocean Terminal n snap gambar kapal cruise. besar. then aku turun ke bawah jumpa bhgian brg2 baby dan kanak2. huhuhu...kat sini ler baru ada jual stroller. geram punya pasal aku beli gak stroller Esprit untuk anak aku. melayang HKD799.90 = RM341.07. mahal kan? stroller tu aku beli kat Toys'r us. Besar tempat tu. brg2 baby yg diorang jual semua kat butik2. huhuhu...bestnya kan org HK nih. shopping branded sokmo. tengok jer la gambar kat bawah ni...

aku bawak balik stroller tu ke hotel. then kami turun ke bawah utk check out  luggage tinggal kejap kat hotel sebab ingat nak shopping kat Jordan. waktu tu dah hampir pkl 12 t/hari pun. turun kat stesen mtr Jordan, gerai2 sume tak bukak lagi... uwaaaaa...frust haku... sudahnya aku cuma sempat sambar non-stick kuali untuk grill, jenama gourmet. Reger HKD135. then, kami balik hotel, ambik brg n panggil cab untuk ke ferry terminal. Tambang cab dari hotel HKD43.

Kami beli tiket First Ferry ke Macau, total utk 3 orang HKD384. murah skit dari hari tu sebab bukan weken. Ferry selesa, luas... memang best. aku naik ferry pukul 2.00 ptg. Ombak kuat wooo...sape tak tahan, memang akan mabuk laut. Tapi aku n anak aku ok. alhamdulillah. Hb aku terlepas ferry pukul 2, so dia naik ferry pukul 2.30 ptg. huhuhu...sadis betul kena tinggal ferry pak cik tu..

Sampai di Macau, kami naik shuttle hotel ke Metropark hotel. Dah check-in, kami naik atas...humang aihhh.... besaqnya bilik kami. siap ada sofa bed, lcd tv 2 biji, ada ruang tamu, siap dengan iron n iron board lagik. aku n hb sampai siap g tanya kat kaunter lagik sebab takut depa salah bagi bilik. Tp, memang betul. Kami dapat family suite. Selesaaaa sangat. Rezeki kan... dah la rate murah jer. MOP471. sape sangka....

Malam kami g jenjalan area senado square. tp, bagi aku macau ni xbest sgt la. dah la rakyat dia xmesra alam. nak berkomunikasi pun susah. masing2 tak reti berbahasa inggeris. semangat nak menolong pun xde. hhhmmm...aku tak recommend sgt la. ye la, lain orang lain pendapat khennn...

aku frust sebab tak sempat g Venetian. sedih...sedih... untuk korang yg nak naik flight dari macau, korang boleh stay kat Golden Crown China Hotel tak silap aku. hotel tu betul2 depan airport macau. kalau aku tahu, aku dah book hotel tu. sempat nak g venetian sbb venetian dekat jer dgn airport. dah la flight kami keesokan harinya tu pagi. memang elok sgt kalau leh booking hotel nih. metropark hotel plak kat area macau peninsular. jauh skit ler dari airport.