Sunday, July 4, 2010

HK MFM - Day 3

Agenda hari ni jln2 area central. kami beli octopus card sbb selama kat sini memang kami akan guna mtr dan bas jer. kami naik mtr dari tst ke central keluar ikut exit K. lepak kejap kat Charter Garden. Ramai indon yg melepak kat sini. then kami ronda2 area central dengan tram. tambang tram ialah HKD2 untuk sekali naik. kami naik beberapa tram. 




 dalam tram

habis pusing, kami naik mtr turun di stesen wan chai. kami ambik cab ke masjid ammar untuk makan tengahari dan solat zohor.  tambang HKD20. kalau nak naik tram pun boleh. terus turun kat area wan chai. dekat jer jln kaki. bangunan masjid tu di belakang charter guest house kalau tak silap aku. ramai orang kat kantin ni. kantin di tingkat 5. masakan dia pun sedap. tp biasa la, a bit pricey. 


lepas makan kami ambik tram. boleh turun depan queensway plaza, ambik bus ke the peak HKD23 untuk 3 orang. kami ingat bus tu akan pegi stesen the peak jer. rupanya terus daki sampai puncak atas. ngeri seh... jln bengkak bengkok n curam. tapi, view sepanjang perjlnan memang cantik ler. hari mendung, t/hari tu hujan renyai2 jer. so, kat the peak berkabus tebal. sejukkkk..... 




 kabus tebal sangat...

kat atas tu, aku tak ambik tiket sky terrace sebab memang tak boleh nampak view di bawah pun. bila aku g counter utk beli tiket, sales girl tu tunjuk dlm skrin view kat sky terrace. putihhh....kabus terlalu tebal. angin pun kuat...huhuhu....frust gak aku. baru ingat nak posing sakan kat atas tu. muzium lilin pun aku xmasuk. tak teringin sgt pun. 

after few hours melepak, snap gambar sumer, kami beratur untuk ambik tram turun ke bawah. ramai betul orang sebab hari ahad. tram aku byr cash, total HKD62. kejap jer dah sampai bawah. then kami just jln kaki ke stesen central untuk ambik mtr ke tst.



No comments: