Sunday, February 28, 2010

Cuti 3 hari

Pagi ni, hb suruh aku masak makaroni goreng untuk bekfes. tadaaaa...ini la makaroni yang aku hasilkan. 

 

  

meh la makan..jemput yerrr....nampak nyummy kan. hehehe...perasan sungguh aku ni. ye la, tunggu korang puji memang takdenyer. so, aku puji la diri aku sendiri. hiksss....

Jumaat lepas kan cuti sambutan Maulidur-rasul. Sekolah aku wat majlis, tapi aku xpegi. malas laa... kalau dekat rumah dan sekolah, mungkin aku pegi. ni dah jauh, liat bukan main. lagi pun, hari Jumaat tu banyak aktiviti aku nak buat. nak kemas rumah, nak siang ikan, ayam dan seafood stok 1 minggu. mak aku nak mai dari kedah hari Ahad ni. pepagi, hb dah ke pasar beli bahan-bahan basah. bekfes pagi tu hb beli roti canai. aku plak masak bubur jagung cicah dengan roti. habis bekfes, cam biasa la rutin aku. siang ikan ayam semua siap-siap. kalau tak nanti hari sekolah kelam kabut nak masak. 

malam tu plak, kami ke pasaraya Bintang kat Rawang, beli bahan kering untuk rumah.sebelum tu ambik cik ah. dia dari Putrajaya. turun kat stesen komuter Rawang.  lupa lak, tengah hari tadi, fuad (adik hb) & wife, lia datang rumah. diorang dari Perodua. Lia dapat offer keje situ. bestnyaaaa...gaji besar, benefit banyak, bonus minimum 4.5 bulan... jeles nyer... apa pun tahniah untuk diorang. bertambah rezeki lagi.

hari sabtu, aku berehat-rehat kat rumah je. lama dah tak rest. dah la hari sekolah sibuk manjang. weken pun sibuk gak. hmmm...camni la hidup kan. abang posmen ada datang rumah hantar surat cinta. bil cad credit citibank. bila aku buka...suprisseeeeee....GST-RM50.00. otomatik darah aku menggelegak bila tengok statement nih. geram kat Bijan yang mangkun hayun tuh. sesuai sungguh dengan slogan dia "Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan". apa taknya, negara takde duit, kepala rakyat dia ketuk dulu. itu pun orang masih sokong dia. herannn.....herannnn....

kad kredit ni penting untuk aku sebab selalunya aku isi minyak kete. then, at the end of the month aku akan make sure aku bayar semua. lagi satu, cc ni penting bila kita nak beli barang online. contoh, cam tiket kapal terbang. atau pun bila kita travel. tak kira la ke mana-mana pun. bila outstation, cc ni sangat perlu. semalam bila aku cari dalam tenet, cc Bank Rakyat je yang sanggup absorbed GST nih. so, pasni aku nak terminate kad-kad lain. nak apply Bank Rakyat je la. tak sanggup aku perabih duit kat si Botak Bijan dan bini dia si Katik rambut kejung tanpa sebab. tak pasal2 kita kena bagi duit kat depa. hangin tul akuuu...

hahaha...emo jap aku bila sebut pasal si Botak Bijan nih. bodo mentadbir. takpe, tunggu la...ko pun akan mati gak. balasan Tuhan tu pasti. aku tunggu jer saat tu. mana tau, eksiden ke, kapal terbang terhempas ke...hahaha...aku la yang akan bersorak sakan. siap buat sujud syukur lagiiii....Bijan takut bini....ok, stop citer mangkuk 2 ekor ni. 

jumpa lagi....nak siap-siap. jap g nak g kepong, attend kenduri kawen...

No comments: