Sunday, January 17, 2010

melawat tesco

pagi2 buta dalam pkl 8.30 (ceh, cam awal sangat kan? poyo jer lebey), aku sekeluarga g merewang ke tesco rawang yg baru jer bukak pada 14 jan. lepas. ekceli ni lawatan kedua aku. hb yg teringin sangat nak pegi. aku pegi 1st time hari jumaat lepas, hari ke-2 tesco tu dibuka. apa yang menarik? errrmmm.... biasa jek. reger barang pun tak murah mana. sesetengah barang lebih murah kalau beli kat pasaraya Bintang. pastu, tesco ni pun tak besar sangat. kecik jer. besar lagi tesco xtra kat kepong nu... dalam dok mahal2 pun, kami sempat gak ler nyopping beli beberapa barang. then, aku rembat sepasang baju kebaya warna merah hati+ biru. reger RM100. hb bayar...yuhuuuuu...jimat duit aku. thanks hb.. muah..muah... i lap u...

baju tu reger asal seratus lebih. tapi sempena promosi pembukaan tesco, tokei dia jual murah. kalau nak kira, promosi habis semalam. tapi sebab hari jumaat hari tu aku dah belek2 dah baju tu, then dia kata reger rm100, so aku tetap pegang kata-kata ittew walaupun tempoh promosi dah tamat. jadinya, sales girl tu bagi harga promosi gak...hehehe....






balik dari tesco, kami singgah membekfeskan diri kat kfc rawang. kira cam 'branch' lah ni. ye la, masing2 lum makan pagi. lapo weiii...tunggu apa lagik, isi minyak penuh2 arrr... balik rumah, aku dah skip tak perlu masak t/hari. hahaha...aku suka...aku suka... aku memang paling heppi kalau leh skip masak. malasssss.... nak ngemas tu part yang paling tak best. adehhh... sampai rumah dah dekat pukul 1 ptg. panassss tul cuaca 2 hari ni. terik menyengat. memang la tak sesuwai kalau buat aktiviti luar. elok dok dalam rumah jer. errrmmm...dunia dah sampai ke hujung. macam2 petunjuk Allah bagi kan? cuma antara kita nak sedar ke tak jerrr...

12 jan 2010 hari tu, hb ada interview penting kat KL? interview apa biarlah rahsia. nanti kalau berjaya aku citer. wat masa ni, malas nak komen apa2 pun sebab kalau tak dapat nanti, bukan jer hb, aku pun frust jugak. huhuhu... ni antara cita-cita hb yang dah lama tersimpan. semoga Allah izinkan dan mempermudahkan semua urusan. Aminnnnn.....

entry lepas aku ada mention pasal nak hias makmal komputer sekolah aku. ni la gambar dalam makmal tu... korang ada idea tak cemana nak hias bagi cun lagik?



 

 

 

No comments: