Tuesday, May 6, 2008

syafiq baihaqi demam..

semalam aku tak lena tido. sebaik sampai dari uum, mak cakap kata syafiq demam. so, pas maghrib, terus aku bawa syafiq ke hospital jitra. bahagian emergency. cik ah temankan aku. maklum la, somi jauh..huhuhu...sedey weii.. sampai sana, lepas register kat kaunter hospital, diorang panggil syafiq masuk. bila check, suhu badan dia dah 39 darjah celcius. then, doc suruh pegi ke bahagiam pemerhatian. nurse masuk ubat ikut punggung dan diorang minta akua jeram badan syafiq sampai suhu turun. lebih kurang sejam, suhu badan syafiq dah jadi 37.2 darjah. so, doc benarkan kami balik.

sampai rumah, aku tukar baju n terus jeram syafiq. takut suhu badan dia naik semula. waktu tu, aku dah lupa makan. kesian tengok dia tak bermaya camtu. sampai ke pagi aku dok ulang menda yang sama. tapi, dalam pukul 1-2 pagi tu, suhu badan dia naik mendadak sampai jadi 39.5 darjah. badan syafiq pun tersentak2. tak tau sebab terlalu panas ke apa. waktu tu, Allah saja yang tahu hati aku. berdebar2 dan takut giler. dalam pukul 2 lebih camtu, mak bangun n suruh aku tdo kejap. mak tunggu syafiq plak. so, sempat gak la aku tido dalam sejam camtu. tido2 ayam jer. then, aku bangun semula n tunggu syafiq sampai ke pagi.

pukul 7 pagi, aku iron baju. ada kelas pukul 9 pagi ni. ikut hati, nak jer aku ponteng. mata ngantuk n badan pun letih sesangat. sejak semalam, aku mana sempat rehat. letih dan ngantuk tu tak yah cakap ler... itu la pengorbanan seorang ibu... sanggup buat apa saja untuk keselamatan anak yang dikasihi. "baihaqi, mama sayang baihaqi". suami aku plak jauh, kat selangor sana. waktu tu, memang aku sangar memerlukan suami ku. sedih... sebab terpaksa lakukan semua tu sorang diri. harap2 hari ni, kesihatan anakku akan bertambah baik. kesian dia... kesian juga kat mak aku sebab kena jaga syafiq sorang2. mesti mak pun penat. "baihaqi, nanti say thank you to mak tok". kalau mak tok tak tolong mama, tak tau la macam mana nak buat.

Citer DPLI

sekarang ni aku dah semester 2. bln 7 ni akan mula praktikal. ngeri siottt.... menjejakkan kaki ke sekolah sebagai seorang guru....adehh.. tak bleh nak imagine. exam sem lepas pun, result tak kuar lagi. entah bila baru bleh dpt. lambatnyerrrr... bulan 4 juga ada program bina insan guru (pbig) kat beringin beach resort, langkawi. 5 hari 4 malam. enjoy gak la aktiviti kat sana.
kat atas ni gambar kat langkawi beach resort..

habis pbig, balik kl naik air asia. 1st time aku naik air asia dengan baihaqi. huhuhu....sesuai la nak naik flight untuk penerbangan domestik. murah banyak klu compare dengan mas. cuma yang aku tak berkenan, pramugari dia seksi sangat, dan tak friendly. muka masing2 mencuka jer. tak manis langsung. nampak tak ikhlas jer melayan penumpang2 yang guna service diorang tu. lagi satu, lcct tu jauh giler dari kepong. 2 jam baru sampai... oleh sebab tu juga, aku terlepas flight dari kl-kedah. hampesssss betul. sudahnya, asben beli tiket bas mara liner. 1st time gak la aku naik bas dengan baihaqi dari kl-kedah. takut giler anakku meragam. nasib baik anak mama ni memang good boy. tido banyak sepjg jln... nak tunggu flight esoknya tu pun xboleh sebab pagi2 ahad tu dah ada kelas... nasib..nasib...

No comments: