Wednesday, May 14, 2008

Kejadian hari ni

Sebelah kelas aku hari ni, lagi sorang pelajar kena histeria. Hari isnin baru ni pun, sorang pelajar perempuan kena. Ketawa n mengilai2 lagi. Seram juga bila pikir2. Tapi tawakkal jer la.


Lepas habis kelas, aku temankan salehha g kedai jual baju kat Jitra. Kedai AMNI kalau tak silap nama kedai. Salehha minta nak tengok sehelai tudung, niat dia nak beli la. Then, jurujual tu ambik dan siap sound kami kata tak boleh cuba. aku n salehha pertikaikan. Ye la, macam mana nak tau tudung tu muat n tak singkat klu tak boleh cuba? Sambil dia membebel2, jurujual tu cakap diorang serik sebab dah 10 helai tudung rosak gara2 bagi customer cuba. Dah la dengan muka3 suku tu dok membebel kat kami. Jangan la plak dok samakan kami dengan orang yg wat camtu. Aku mula bengang. Then aku cakap kat dia, "Baju pun tak leh try gak ke?" Dia faham aku perli. Dia jawab,"Baju boleh la. Agak2 la". Dengan bengangnya aku smash jurujual tu, "Emmm...klu tudung tu tak leh cuba, macam mana nak make sure sesuai ke tak sebelum beli. Kang beli2, tak muat. Buang duit. Membazir". Pastu, aku wat bodo sambil pura2 belek2 baju kat kedai tu. jurujual tu membebel. dia n tokei kedai tu sama naik. aku cakap kuat2 kat salehha, "jom la kita blah. banyak lagi kedai baju kat sini. tak yah nak berlagak. sombong nak mampus". Bagi aku & salehha, ni pertama dan terakhir kami jejakkan kaki kat kedai tu. emmm... padan la orang melayu berniaga tak larat nak maju. customer service fail. sombong nak mampus. takat jurujual yang ntah tahap mana education dia tu, nak tunjuk lagak dengan kami. huh....dasar penjual bodoh. guna la kepala otak utk pikir, jgn guna kepala lutut. camni ke cara layan customer. utk tokei kedai tu, aku akan war2 kan pada sesape jer yang aku kenal, tak yah la jejakkan kaki kat kedai engkau tu. buang masa dan tenaga jer... eksen. baru kedai baju, klu dia dah buka butik, tak bleh aku nak bayangkan tahap kesombongan dia..macam hebat sangat..boleh blahhhh!!


Then utk coolkan diri, kami naik atas tingkat 3 pasaraya c-mart. aku order kentang goreng n white coffee mocha. salehha plak order jus blended dan kentang goreng. sambil minum, kami bual2 kosong. hehehe...lepas geram dan saja jer seronok2. lepas minum, masing2 balik rumah.


Citer syafiq


Tak de citer yang besar sangat. just nak share gambar ni. suka aku tengok. korang plak rasa macam mana?

Putih muka syafiq, mak tok letak bedak sejuk. siap pegang bunga gitu...pow kat rumah kak bushra, jiran sebelah..."bual apa tu sayang dengan mak tok? heppi jer nampak.."

No comments: