Monday, August 6, 2007

janji


seperti ang dijanjikan, ini la gambar choc moist cake yang saya buat. rupa cantik n rasa pun nyummy....memang sedap.



selain tu, saya ada gak buat fruit cake dan cheese cake. tapi lupa nak snap gambar. saya g belajar sebenarnya untuk wat 3 jenis cake nih. tp, try sendiri kat rumah belum lagi sebab tak de mixer dan oven. pastu, alat n perkakas nak buat cake pun belum beli.

berita baiknya, hari sabtu lepas, saya ajak hb pegi beli mixer dan oven. tp, bukan hb yg bayar tau. duit saya sendiri. huhuhuhu....so, kalau hangat2 taik ayam jer saya buat kek ni, dia tak leh nak kata apa la kan. dah duit saya.


semalam saya ,hb n syafiq pegi pj. rumah abg yang sulung. mak datang dari kampung. hari rabu nanti dia ada check-up penyakit darah tinggi kat UH, KL. mak datang sorang, naik bas dari kedah. risau jugak saya. tapi nak buat macam mana kan. tawakal jer la semoga tiap kali perjalanan pegi balik, mak selamat. so, saya bawa mak tido kat rumah semalam. pagi ni, saya tak hantar syafiq ke nursery. tinggal dia kat rumah, teman kan mak. at least, bila saya n hb pegi ofis, mak ada gak kawan nak dilayan. tp, hari selasa malam, kena hantar mak pegi pj semula. hari jumaat pagi mak dah nak balik kg. biasa la kan, orang tua-tua nih, mana nak duduk kl lama2. rimas katanya. saya lebih senang hati kalau mak tinggal sini, depan mata saya. apa-apa hal, saya dan abang ada kat sini. tak la risau. bila dia jauh kat kampung, kalau dengar dia tak sihat jer, mula rasa tak senang duduk. ermmmm.......apa nak buat kan...

No comments: