Friday, August 21, 2009

RAMADHAN DATANG LAGI.....

Selamat datang Ramadhan Al-Mubarak... bulan penuh keberkatan yang dinantikan oleh semua makhluk Allh di muka bumi. Tak terkecuali aku. rasa teruja sangat. jadi, kena mula dengan rutin biasa. bangun sahur, masak untuk berbuka, solat terawih... tapi, cam biasa. aku solat sendiri di rumah. hb jer yang solat di masjid. ada anak kecil kan, tak berani aku heret. takut2 mengganggu jemaah lain berjemaah.

minggu lepas, anak buah aku wardah masuk wad sebab pneumonia. sebelum tu, dia memang batuk2. teruk gak bunyinya. chaq dah bawa wardah ke klinik, ke hospital...semua doc cakap batuk biasa. dah abang aku paksa, baru diorang check betul dan x-ray dada. lepas tu baru nampak yang paru-paru dia ada infection. tu la perangai doc kat mesia nih. suka ambik mudah bila orang biasa cam kita ni. tapi, bila vvip ke, bukan main sakan melayan. kadang aku nyampah dengan situasi camni. bukan vvip tu bagi diorang makan pun.

hari ahad, aku g jenguk wardah kat wad. sian nampak kena cucuk tangan untuk masuk air dan ambik darah untuk test H1N1. alhamdulillah, hari ni condition dia makin baik. tak perlu masuk air lagi. makan pun dah selera skit. syukur pada Allah. mak pun dah sampai dari kedah pukul 3 pagi tadi, semata-mata untuk tengok cucu. mak..mak.... cucu dan tok, memang la... heehehe...

kepada semua umat Islam, "SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK"

hahaha...yang lagi best, esok mula cuti sekolah for 1 week...bestnya!!!!!

No comments: