Thursday, August 27, 2009

Wardah dah ok

Pagi tadi sempat bawa baihaqi g nursery. juz nak hilangkan boring dia dok main sorang2 kat rumah. plus aku nak dia makan. macam2 aku masak, semua sikit jer dia makan termasukla nasi. tapi, kalau kat nursery bukan main selera. dia antara yang paling banyak makan. sabau jer laaa... adik, mama masak tak sedap ker?? fening...fening....

pas balik dari nursery, aku call chaq nak tanya khabar wardah. Al-hamdulillah...dia dah ok. semalam pukul 9 dia dibenarkan balik. lega hati aku dengar. chaq cuti hampir 2 minggu untuk tunggu wardah kat hospital... pas ni, still kena pegi hospital gak. untuk follow-up.

ni peringatan untuk parents di luar sana. kalau anak2 anda batuk yang anda rasa teruk, please la bawa anak2 cepat ke hospital. force the doctor untuk buat detail check-up. jangan sampai jadi cam wardah. doc buat derkkk jer. last2, my brother force them. then baru detect ada pneumonia. lagi2 kalau batuk tu dah lama. means, more than 1 week. tolong ambil berat. jangan ambik mudahhh occayyy!!!

ni dah pukul 3 petang, tapi aku lum masak apa pun. takde idea nak masak apa. malas pun ada. bila la mak baihaqi ni nak rajin macam mak orang. ekekeke..... ni kalau ada mak metua, dia mesti pening nengok menantu dia kena sindrom malas....

semalam (5 Ramadhan), aku aku wat kuih mudah je. kuih keria. aku guna 4 biji keledek. dapat dalam 20 biji keria. pastu aku masak nasi putih, masak merah udang, cendawan goreng. hb aku ni minat betul cendawan goreng. heran aku... bagi aku tak la sedap mana sebab bila kita goreng dengan tepung, rasa cendawan tu kureng. rasa tepung plak yang lebih. walau pun bila kita makan, kruk..krak..kruk...krakk... bunyinya... errrmmmm...taste memasing kannn.. aku plak suka cendawan tu goreng dengan sayur campur ke, wat sup ke...baru la bila makan kita rasa liat2 cendawan tu... baru sedap.

sempat gak malam semalam snap gambar baihaqi. lama dah rasa tak ambik gambar dia. sporting jer dia posing. dulu kemain susah nak shoot gambar. ni siap senyum simpul gittewww...hikssss...hensem anak mama...
tulis tu tulis gak... korang takde idea ker nak masak apa utk berbuka hari ni... serious aku blurrrr....idea tak mari oooo.... kasi idea skit???

No comments: