Wednesday, July 2, 2008

Perkhemahan DPLI

Minggu lepas aku sibuk dengan preparation untuk anjurkan perkhemahan bermula 25-28 Jun 2008 di Keda Resort, Bendang Man, Sik. aku n salehha jadi organiser bhgian hadiah dan protokol. best gak pegi sana walau pun cuma tido dalam khemah. aku jadi organiser merangkap peserta. dah 16 org jadi ajk, kang tinggal berapa orang jer jadi peserta. kat sana kami dibahagikan kepada 5 group. group aku diberi nama 'ANT'. dan the best part is, group aku jadi juara keseluruhan program perkhemahan tu. hehehe...tak sangka sungguh sebab group lain pun hebat-hebat belaka. dah rezeki kan..... tiap2 pagi ada inspection khemah. pastu masak pulak bergilir2. aku jadi ketua masak untuk makan malam pada hari ke-2. kelam kabut waktu tu sebab nasik mentah. maklum la masing-masing tak biasa masak dalam kuantiti yang banyak. kiranya malam tu, pakat makan nasi kureng masak...huhuhu....rasanya ada peserta yang sakit perut. tapi, apa nak buat....nama pun perkhemahan...adat la bila jadi camtu.



Malam last tu kami wat bbq. bakar ayam, sosej, dan masak bihun goreng singapore. pastu lepas makan, ada persembahan dari setiap group. macam-macam gelagat yang aku tengok. tapi semua nampak enjoy jer walau pun persiapan yang dibuat memang last minit. yang pasti, takde yang nampak malu2 sebab dah saling kenal mengenal antara satu sama lain. dalam pukul 12 tengah malam, kami dibawa dengan bas ke kolam air panas di hulu legong. tempat tu best, cuma yang tak best sebab malam minggu punya la ramai manusia. dah tu ramai gak la dugong2 jantan n betina yang dok bersidai tepi kolam tu. memang mencemarkan pemandangan. aku tak mandi pun. malas sebab ramai sangat. cuma celup2 kaki and borak2 kosong jer dengan kengkawan lain. berpeluh2 badan macam pegi sauna. dalam pkl 2 pagi, kami bertolak balik ke khemah. esok paginya diadakan majlis penutup. kami bertolak balik pukul 12.30 tengah hari.


Citer Syafiq


Dalam tempoh aku berkhemah, aku memang berterima ksih kat mak aku sebab sanggup jaga syafiq. lama gak tu. 3 malam... kalau mak tak menolong, tak tau la macam mana aku nak buat...


syafiq pulak dah pandai joget bila dengar muzik...ermmm...tak penah plak aku atau sesapa ajar dia. mungkin sebab dia tengok tv kot. pandai sendiri. asal dengar muzik jer, terus joget. hehehe...jangan terbawa-bawa sampai ke besar dah la...tak berkenan aku. kecik2 ni memang la aku suka tengok sebab cute. kalau dah besar, memang aku bebel dah. besar2 esok hafal quran ke, sejuk hati aku....nanti aku try upload video syafiq joget. tengok la kalau dapat... tak janji tau..

No comments: