Monday, October 8, 2007

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI....

Kepada semua pembaca blog, saya ucapkan selamat menyambut aidilfitri. maaf zahir dan batin. tahun ni puasa rasa sekejap jer. pejam celik dah hampir sebln kita berpuasa. hari sabtu ni dah raya....


Balik kg


tahun ni raya kedah. Allah saja yang tahu betapa heppi hati ni nak sambut raya dgn keluarga tersayang di Kedah. Tambah pulak ada syafiq baihaqi, buah hati pengarang jantung. Dah lama tak balik...rindu nak ziarah kubur arwah ayah...tahun ni dah kali ke-3 saya beraya tanpa arwah. Saya nak bawa syafiq ke kubur arwah...sedih..pilu...bila teringatkan arwah....kalau arwah ayah masih ada, mesti dia heppi dikelilingi cucu2. Arwah ayah pulak jenis yg sukakan budak2, suka bergurau dan berjenaka. Dia sangat kasihkan anak2. Sanggup bersusah payah untuk besarkan kami.... tapi Allah lebih sayangkan dia. umur arwah ayah pendek, 58 tahun arwah pergi menghadap Ilahi....dua-tiga malam sebelum ni saya mimpikan arwah. dia pandang saya, tapi tak bercakap walau sepatah...waktu tu saya kat masjid, dengar ceramah. arwah ada kat majlis ilmu tu...mimpi tu kejap jer...saya terjaga bila syafiq menangis...cukuplah untuk saya melepaskan rindu walau pun dapat menatap wajah ayah sekejap je....nanti lah, bila ada masa saya tulis kan kisah arwah ayah kat sini...sampai sekarang saya masih boleh menangis sendiri bila teringatkan arwah ayah....pergi yang tidak akan ada pengganti....dalam hati saya sentiasa ada satu ruang yang masih kosong...ruang untuk kenangan saya dan keluarga di Kedah bersama arwah ayah ....AL-FATIHAH.....


hehehe...sorry la...teremosional plak pagi2 ni. bukan apa, rindu sesangat kat ayah...balik kepada citer raya. saya beli 2 jenis kuih dan 2 jenis kerepek untuk bawa balik ke kedah. nak beli banyak2 pun cik ah dah buat kuih...chaq pun beli kerepek gak bawak balik....ingat nak buat choc moist cake sebiji utk bawa balik...hari rabu lagi saya dah bercuti, nak kemas rumah. hari khamis lps subuh terus bertolak balik kg....yuhuuuuu.....tak sabar2 nak balik kg...berkumpul ramai2 semua adik beradik....dah lama tak rasa suasana macam ni. 2 thn sekali jer berpeluang kumpul camni. meriahhhhh nyaaaa......baju raya saya tak beli lagi....nak cari kat kg la nanti...baju syafiq dan ayah syafiq dah beli. tahun ni tema warna baju ialah biru...baju syafiq dan ayah syafiq sama sebiji...2 beranak kan..mama syafiq jer lain skit...but warna still sama la...saya beli gak 2 pasang lagi baju syafiq, baju casual...ye la, budak2 kan mana nak pakai baju melayu lama2...


Bisnes raya...


Tahun ni cuba2 nasib, jual kek choc moist untuk raya. rabu minggu lepas baru promote. ramai yg tanya nape lewat sangat promote. ye la, orang dah order kuih dan kek dah, saya baru nak promote. tp, memang saja nak wat camtu. 1st time nak try jual kek, tak berani nak ambik order banyak2. karang tak terbuat, naya....kek bukan cam kuih raya, awal2 dah boleh buat. kek last2 minit baru boleh buat, kalau tak, cepat berkulat...maklum la, kek ni lembap dan sedap....so, dapat gak la order dari member2 kat opis ni. lepas untuk beli baju raya....nak2 plak saya jual kek ni murah banget. 1kg=RM25 jer. kalau kat kedai2 kek, biasanya reger dalam RM35-RM40. kek ni memang tinggi kos modal sebab guna banyak coklat. pendek kata, saya cuma ambik untung beberapa ringgit jer... kalau nak kira kos masa dan penat cam tak berbaloi...tapi, sebab teringin nak menjual, buat gak la..hehehe....

No comments: