Saturday, April 9, 2011

Aku suka buku

Tiba-tiba aku teringat nak menulis tentang diri aku. Sejak kecil lagi, aku memang sangat suka membaca. Waktu aku sekolah rendah, darjah 4 aku dah mula rabun. Bukan sebab tengok tv atau komputer, tapi sebab suka sangat membaca tak kira waktu. sampaikan waktu senja pun membaca. Kalau aku balik rumah tok aku di Tokai, aku memang takde keje lain. Kebetulan mak sedara aku melanggan majalah wanita, jadi aku akan ambik satu demi satu majalah wanita tu baca sampai habis satu bundle. hehehe...memang betul2 gila membaca. 


Kalau waktu sekolah rendah, ada orang datang jual buku di sekolah dia bagi kupon or diskaun untuk beli buku di kedai dia, mesti aku akan ajak ayah aku pegi. bila beli, xsempat sampai rumah, dalam kereta je aku dah mula membaca. Cuma yang xbestnya, aku ni xboleh membaca dalam kenderaan yang bergerak. kalau tidak aku akan pening sampai muntah. Rugi sungguh aku rasa sebab masa di universiti aku kan balik kg jauh. Dari KL-alor setar naik bas, berapa jam tu? tido je la. nak membaca xboleh. 

Di Universiti, aku gila novel. Sampai pukul 4-5 pagi aku boleh berjaga baca novel. hehehe...kronik tak?? Sampai sekarang hobi ni memang ada dalam diri aku. Cuma masa tu agak terhad sebab dah ada tanggungjawab kerjaya dan keluarga. Majalah boleh dikatakan setiap bulan aku beli. Tapi aku memang tak minat majalah or bahan bacaan hiburan... bagi aku buang masa dan duit. Takde faedah pun. Kalau nak keluar duit beli majalah camtu, aku akan pikir 10000 kali. Ntah, dari dulu camtu. aku memang tak minat. Even konsert2 hiburan ke hapa ke, rancangan realiti ke, aku tak interested pun nak tengok. Tapi aku bersyukur sangat dengan sikap aku yg satu nih....

aku minat jugak nak berniaga. tapi kata orang kalau nak berniaga, biar la sesuatu yang kita minat. cuma sebab aku minat buku, jadi aku tak tahu macam mana nak tukar jadi bisnes... mungkin belum sampai masa lagi kot aku nak berniaga. ilmu pun kosong lagi. apa yang aku boleh buat, teruskan hobi aku yang satu nih, membaca, membaca dan membaca... 

No comments: