Thursday, December 16, 2010

kerja aku...berangan lagi

Mesti korang fedup baca tajuk n3 aku kali ni. apa taknya, asik berangan memanjang. ekceli aku baru je balik dr rawang. masukkan duit dlm ASB. tp sayang bukan duit aku weiii...duit makmal sekolah. terpaksa sebab kalau dok dlm akaun aku, sure habis ku kerjakan. so, terpaksa la tumpangkan dalam akaun ASB aku. ye la, nama pun ASB, bila nak keluarkan duit terpaksa guna buku, kena beratur kat bank or post office. tak boleh nak cucuk2. selamat la sket kan. aku paling tak suka simpan or pegang duit yg bukan hak aku. takut woooo... bila jadi cikgu ni, aku sampai naik pening sebab banyak sgt pegang duit. macam2 duit, yuran tu, yuran ni, duit makmal, duit fotostat...bla...bla... 

sebenarnya, aku g rawang tu nak cari kad anniversary utk en. hb aku. hari sabtu ni is our anniversary yg ke-6. tp, kat pustaka rawang tu xde la plak. sudahnya aku merempit la g bukit sentosa. pun xde gak. sudahnya aku masuk premis LENO, daftar jadi ahli. hehehe...tak tau pe pasal. suka sungguh bazir duit. macam la duit aku berkepuk2 tak habis makan. dah daftar tu rasa cam nyesal la plak. tp, nak buek camno kan... akhirnya, aku balik sehelai sepinggang tanpa sekeping kad pun. cuma yg ada katalog leno je. hehehe... sungguh la aku ni ngarut kan... 

tak salah aku berangan kan? ye la, percuma je. bukan kena byr pun. habis2 sgt senyum atau sengih sorang. pedulik hapa aku. keh...keh..keh... seronok wooo berangan. cuba korang buat tengok, mesti nyesal sbb tak buat dr awal. korang mesti tertanya2, apa yg aku angankan? firsttttt skali, of course to travel kat mana2 negara yg dah lama aku ngidam nak pegi. pastu, aku berangan aku buat bisnes, xmo dah makan gaji. so, aku leh travel ikut suka pala otak aku bila2 masa yg aku nak. baru ada kelessss kan?? bila berniaga plak, mesti duit masyukkk beb. sapa xnak duit khennn?? aku blh travel merata2 dunia sebab aku dah ada duit berkepuk2 tak habis makan...hahaha

sekian n3 aku utk kali ini. kita bertemu di lain siaran. dah t/hari aku nak masak nasik. kang ptg rn hb balik, harus dia bebel pjg sbb bini dia malas. asik ngadap tenet jek...

No comments: