Wednesday, March 17, 2010

Mak dah balik

Dalam pukul 12.30 tadi, mak aku baru jer bertolak balik ke kedah dengan sepupu aku. Hampir 3 minggu kat sini, nampak muka mak sedih. ye la kan, berpisah dengan anak, menantu, cucu...sape pun sedih. aku? of course rasa sunyi. hb kat opis. mak dah balik kg. tinggal aku berdua dengan Baihaqi jer. sempat gak aku hulur sikit duit tangan untuk mak. huhuhu...weiii aku sedih ni. serious, tak tipuuu... tiap kali mak balik kg, aku la orang yang sedih... nak wat cemana kan. aku rindu betul nak balik kg. rindu dengan apa yang ada kat sana. nak ziarah kubur arwah ayah, nak g jenguk tok n wan kat tokai, banyak la plan aku. teringin nak jumpa adik aku, bang chik, bang t,.... tapi...errrmmmm....

Bila mak kat sini, sempat mak ajar aku nak wat home made roti canai. senang jer rupanyee... heheheh...aku yg malas. siap dengan kuah lagik mak tunjuk. pas ni leh aku wat roti canai sendiri. lagi pun hb n anak aku memang suka makan. sesuwaiiiii gittewww... ini la roti canai hasil air tangan mak. memang bila buat sendiri ni, kita boleh control minyak yang digunakan. kira kurang la skit pakai minyak. ni la dia roti canai tuuu... cam kat kedai je kan?

Kalau aku terfikir pasal mak dan kakak, aku teringin nak jadi orang senang. bukan tak bersyukur dengan apa yang aku kecapi sekarang ni. tapi, teringin nak penuhi semua impian mak selagi mak masih ada. kalau boleh, mak sebut jer, blinkkkk.....aku dah sediakan. kan best camtu. korang penah rasa gitu tak? rasa hampa bila kengkadang permintaan mak tu terpaksa diketepikan.  nak bawa mak g mekah lagi sekali, g cuti-cuti, beli baju, kasut mahal, makan sedap-sedap, dapat rawatan perubatan 1st class, repair rumah kat kampiung, pendek kata semua la nak serba tip top. tapi, tu la kan. aku hanya mampu berangan jer. bagi duit tangan kat mak pun tak seberapa. sian makkk.. nak balik kg pun terpaksa pikir 10x, kira bajet tolak tambah darab bahagi.

seronok kan jadi orang yang berkemampuan. boleh penuhi impian orang tersayang terutama mak & ayah yang melahir dan membesarkan kita. syukur la sape yang berada pada kedudukan tu. memang rahmat yang Allah kurniakan tu teramat besar. wajib bersyukur banyak-banyak.

ok lah, si kecik ni hari ni keje meragam jer. penat dah aku. kejap sakit perut, kejap gatal, naik merah-merah kat punggung dia. tak bagi pakai pampers, nak pakai gak. heeeeee....pastu asik merengek. sabar je laaa... so, aku stop stori dulu aaarrrr...

No comments: